آشپزی » کباب ها : بره درسته
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آشپزی » کباب ها : بره درسته
نوشته شده در یک شنبه 12 تير 1390
بازدید : 281
نویسنده : پرویز طهماسبی

بره درسته

مواد لازم :   

گوشت بره  1 عدد
كره  150 گرم
روغن  150 گرم
ماكارونی  1 بسته
جگر بره  3 عدد
پوست نارنج  1 فنجان
رب گوجه فرنگی  1 قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی  2.5 قاشق سوپخوری
بادام  1.5 قاشق سوپخوری
پسته  1.5 قاشق سوپخوری
فلفل  قدری
نمك  قدری


طرز تهیه : جگر بره را ریز خرد کرده و با پیاز سرخ کرده کمی سرخ میکنیم و کمی نمک و فلفل میزنیم ، بعد رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب حل میکنیم و داخل جگر میریزیم ، بعد از یکی دو جوش از روی آتش بر میداریم و ماکارونی را در آب جوش و کمی نمک چند جوش میدهیم در صافی میریزیم تا آب آن برود ، بعد ماکارونی را با جگر مخلوط میکنیم و خلال بادام و پسته و نارنج را نیز میریزیم و کمی نمک و فلفل میزنیم و تمام مواد را خوب مخلوط میکنیم و بره را بدقت تمیز می کنیم و میشوئیم داخل شکم بره را کمی نمک و فلفل میزنیم و با مواد آماده شده پر می کنیم و زیر شکم بره را میدوزیم ، بعد روغن را در ظرف متناسبی میریزیم و روی آتش میگذاریم تا داغ شود و اطراف بره را در روغن سرخ میکنیم تا طلائی شود سپس 2 تا 3 لیوان آب در آن ریخته و در ظرف را می بندیم تا بره آهسته بجوشد و بپزد بطوریکه زیاد له نشود و بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد ، در صورتیکه با مقدار آب فوق پخته نشد مقداری آب اضافه میکنیم و در اواخر طبخ کمی نمک به بره میزنیم و بره را درسته در دیس می گذاریم .
ممکن است سس بره را ساده و یا با کمی رب گوجه فرنگی مخلوط کنیم و روی بره بدهیم و اطراف بره را با گوجه فرنگیهای ریز یک اندازه سرخ شده و جهفری تزیین کنیم .
ممکن است به مایه جگر و ماکارونی یک قاشق سوپخوری شکر 2 تا 3 قاشق سوپخوری آبلیمو بریزیم آبلیمو و شکر را با جگر و ماکارونی یکی دو جوش میدهیم .



:: موضوعات مرتبط: آشپزی , ,
:: برچسب‌ها: آشپزی » کباب ها : بره درسته ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: